Niezależnie od tego, czy sprzedajesz żywność w sklepie spożywczym, czy na targu rolnym, opakowanie jest ważnym elementem Twojego marketingu.
Opakowanie może pomóc klientom zidentyfikować i zapamiętać produkt, a także może wpłynąć na cenę, którą można pobrać za produkt. Na przykład, jeśli produkt jest sprzedawany w ekskluzywnym sklepie dla smakoszy, to prawdopodobnie chcesz użyć bardziej wyszukanego opakowania niż w przypadku sprzedaży w sklepie dyskontowym.
Najważniejszą rolą opakowania jest ochrona produktu spożywczego przed uszkodzeniem podczas, przy produkcji, a także przy przechowywaniu i jego wysyłce. Rodzaj użytego materiału zależy od tego, jak delikatny jest produkt i jak długo będzie przechowywany przed spożyciem lub użyciem. Ważne jest także to, czy zostało prawidłowo uszczelnione np. za pomocą takiego sprzętu jak https://www.techno.com.pl/maszyny/zgrzewarki/impulsowe/.
Kolejną najważniejszą rolą opakowania jest przyciąganie uwagi. Może to oznaczać użycie jaskrawych kolorów lub słów opisujących zawartość opakowania (np. „zdrowy” lub „organiczny”). Może to być również atrakcyjny projekt na froncie opakowania, który zwraca na siebie uwagę, a jednocześnie dostarcza użytecznych informacji o tym, co jest w środku (np. liczba kalorii).
Jeśli sprzedajesz bezpośrednio konsumentom, to kolejnym powodem, dla którego opakowanie jest ważne, jest to, że daje im informacje, których potrzebują, aby wiedzieli, co kupują, zanim to uczynią – zwłaszcza jeśli kupują coś online, gdzie nie mają bezpośredniego wglądu.