Zakładając własną firmę stajemy przed niezwykle trudnym zadaniem, jakim jest jej skuteczne rozreklamowanie. Na początku zazwyczaj nie możemy na to przeznaczyć zbyt dużych środków finansowych, więc promocja w telewizji czy radiu nie wchodzi w grę. Na szczęście istnieje wiele innych, znacznie tańszych, a jednocześnie nie mniej efektywnych sposobów. Warto postawić m.in. na druk cyfrowy (bilbordy, szyldy, plakaty itp.), promowanie się w internecie, a także branie udziału w targach branżowych.
Przedsiębiorcy wkraczający na rynek powinni promować swoje produkty lub usługi przede wszystkim w internecie – m.in. poprzez prowadzenie własnej strony www, zamieszczanie ogłoszeń na tematycznych forach i serwisach, tworzenie kont na portalach społecznościowych (pozwala to zacieśnić więź z klientami), a także mailing, czyli wysyłanie newslettera na skrzynkę e-mail klienta (oferty, promocje, zniżki itp.).
Drugim niezwykle ciekawym sposobem reklamy jest uczestnictwo w targach branżowych, wystawach i konferencjach. Warto w tym celu zaopatrzyć się w specjalne systemy wystawiennicze, czyli nośniki przeznaczone do prezentowania różnych treści oraz grafik – mogą to być choćby ścianki reklamowe z ledowym podświetleniem, rollupy, lady, systemy podwieszane czy stojaki. Ponadto dużym powodzeniem nadal cieszy się reklama zewnętrza w postaci plakatów, bilbordów, banerów czy szyldów drukowanych cyfrowo.
Powinny one zostać doskonale wyeksponowane, aby przekaz docierał do jak największej rzeszy odbiorców. Dlatego też warto je umieścić na kioskach, dużych budynkach, tablicach i słupach ogłoszeniowych. Inne interesujące rozwiązania to np. reklama ruchoma (oklejone auta firmowe) oraz rozdawanie klientom (obecnym i potencjalnym) gadżetów reklamowych z logo marki – m.in. pendrive`ów, kubków, smyczy, kalendarzy, notesów i długopisów.