Mobilne stanowiska w postaci różnych namiotów handlowych to dla wielu firm podstawowe źródło przewagi nad konkurencyjnymi podmiotami. Co istotne, takie obiekty mogą być z powodzeniem wykorzystywane w różnych sytuacjach – i to nie niezależnie od branży. Znakomicie sprawdzają się nie tylko jako punkty sprzedażowe, ale również jako punkty, w których oferowane są usługi, np. gastronomiczne. Jeśli chodzi o omawiane namioty handlowe producent tych rozwiązań ma swojej ofercie konstrukcje zróżnicowane pod względem rozmiarów oraz wyglądu.
Konstrukcje handlowe dzielą się na trzy główne rodzaje – pawilony, namioty reklamowe i namioty wystawowe. Te pierwsze są polecane zwłaszcza dla małych oraz średnich przedsiębiorstw, ponieważ mogą pełnić rolę mobilnego punktu sprzedaży w okresie letnim, a w okresie zimowym sprawdzą się jako przestrzeń magazynowa. Co istotne, istnieje możliwość ich łatwego dostosowania do konkretnych potrzeb, np. poprzez wyposażenie w butle gazowe, stoły, parasole czy siedziska. Z kolei namioty reklamowe to idealne propozycje dla firm uczestniczących w różnego rodzaju targach branżowych, kiermaszach i eventach – zarówno sportowych, jak i muzycznych (m.in. koncerty i dni miasta). Ich podstawową zaletą jest szybki montaż, a także wytrzymała konstrukcja.
Często ich uzupełnieniem są dodatki w postaci parasoli reklamowych, oświetlenia LED-owego, obrandowanych obciążników czy nadruków wykonanych metodą cyfrową. W ten sposób firma może się skutecznie promować wśród potencjalnych klientów. Namioty wystawowe są natomiast znakomitym rozwiązaniem podczas pokazów, festiwali, konferencji itp. Mają za zadanie zachęcać uczestników do wejścia do środka w celu zaznajomienia ich z ofertą danego podmiotu gospodarczego. Nie można też zapomnieć o namiotach imprezowych, stosowanych w trakcie wesel, dni miasta czy pikników.