Czasami klient odmawia zapłaty, pomimo że usługa dla niego została wykonana starannie i zgodnie z umową. Co robić w takiej sytuacji? Przede wszystkim nie panikować. Istnieje wiele sposobów, aby odzyskać swoje pieniądze. W tym artykule dowiesz się o niektórych z nich.
Jeśli masz już jakieś relacje z klientem i w przeszłości dobrze wywiązywał się on z płatności, warto zadzwonić lub wysłać e-mail z prośbą o zapłatę. Nigdy nie należy składać tej prośby bez uprzedniego zawarcia jakiejś umowy, która określa warunki, na jakich klient będzie płacił. Na przykład, można uzgodnić, że jeśli nie zapłacą w ciągu 30 dni od otrzymania faktury, to można wysłać im przypomnienie przed podjęciem jakichkolwiek działań prawnych.
Jeśli klient nie odpowiada na telefony lub e-maile, spróbuj wysłać mu przyjazny list przypominający z prośbą o zapłacenie rachunku w ciągu siedmiu dni. Dołącz informacje o tym, jak zaległe rachunki są zgłaszane do agencji kredytowych i jaki to ma wpływ na ich wynik kredytowy, jeśli nie zapłacą szybko. W razie potrzeby wspomnij, że zostaną podjęte działania prawne przeciwko nim, jeśli nie zastosują się do Twojego żądania zapłaty w ciągu siedmiu dni od otrzymania tego listu. Pamiętaj, aby zawrzeć wszystkie istotne informacje kontaktowe, aby wiedzieli, jak się z Tobą skontaktować, jeśli mają jakiekolwiek pytania dotyczące przedmiotowej sprawy.
Jeśli dłużnik nie zapłaci w ciągu siedmiu dni i nie odpowiada na Twoje listy i maile, to niestety nadszedł czas na podjęcie działań prawnych. Jeśli nie odpowie na Twój ostatni list, skontaktuj się z prawnikiem, który zajmuje się windykacją i zgłoś sprawę do sądu. Sąd wyda wyrok przeciwko dłużnikowi, co pozwoli Ci na zajęcie wynagrodzenia lub aktywów w celu odzyskania długu. Jeśli będzie Ci potrzebna pomoc prawna Łódź jest miastem, w którym znajduje się firma „BDB Consulting” – pomoże Ci ona we wszystkim.