Roboty edukacyjne to znakomity sposób na zachęcenie dziecka do nauki elektroniki i programowania. Mając taką świadomość, producenci oferują coraz większy wybór robotycznych zabawek edukacyjnych o ogromnym potencjale dydaktycznym. Jakie są obecnie najciekawsze propozycje robotów edukacyjnych dla dzieci i młodzieży w różnym wieku?
Roboty edukacyjne są niezwykle przydatne przede wszystkim z dwóch względów: umożliwiają dzieciom i młodzieży naukę podczas zabawy oraz pozwalają przekonać się, jak w praktyce wygląda elektronika i programowanie. Oprócz tego wiele robotów znakomicie sprawdza się podczas zajęć w grupie, a dzięki dodatkowym funkcjom, takim jak nawiązywanie przyjaźni z ludźmi, taniec czy śpiewanie, pozwalają na rozwijanie różnych umiejętności, niezwiązanych bezpośrednio z naukami ścisłymi. Przykładowe modele można znaleźć na https://botland.com.pl/pl/345-roboty.
Producenci oferują obecnie rodzicom i nauczycielom ogromny wybór robotów edukacyjnych, które sprawdzą się w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Takie urządzenia są zaprojektowane w sposób umożliwiający dzieciom bezpieczną i skuteczną naukę już od najmłodszych lat.
To robocik w kształcie sympatycznej pandy, który sprawdzi się dla maluchów od czwartego roku życia. W nauce nie trzeba wykorzystywać ekranu ani dodatkowych urządzeń, ponieważ wszystkie zadania można wykonać przy pomocy dołączonej do zestawu interaktywnej mapy oraz kontrolera w kształcie pióra.
Sterowany za pomocą aplikacji robot, dzięki któremu dzieci mogą poznawać podstawy programowania i uczyć się ścisłego myślenia. Zabawkę można połączyć z dodatkowymi akcesoriami, na przykład przyjacielem-robotem Dotem, elektronicznymi cymbałkami czy wyrzutnią piłeczek.
Mind Designer jest przeznaczony dla dzieci powyżej siódmego roku życia. Robot świetnie sprawdzi się w nauce podstaw arytmetyki, geometrii i robotyki. Urządzenie można zaprogramować na trzy sposoby – za pomocą komend głosowych, poprzez aplikację lub używając fizycznych przycisków znajdujących się na obudowie.
Dzieci uczęszczające do szkoły podstawowej są niezwykle ciekawe świata i chętnie próbują nowych rzeczy. Warto wykorzystać tę naturalną chęć rozwoju i zapewnić im odpowiednie warunki do zdobywania przydatnych umiejętności oraz wiedzy.
Zestaw umożliwia stworzenie aż osiemnastu różnych konstrukcji, takich jak motocykl, rydwan, robot origami, pozytywka czy telegraf. Wybudowane urządzenia mogą być następnie zaprogramowane za pomocą języka graficznego przy użyciu urządzeń mobilnych z systemem Android lub iOS.
Lego WeDo 2.0 to zestaw klocków, elementów konstrukcyjnych oraz komponentów elektronicznych, dzięki którym możliwe jest wybudowanie szesnastu programowalnych modeli. Zabawka uczy dzieci podstaw elektroniki i programowania, a także wspiera naukę analizowania i porównywania danych, pracy w zespole i rozwiązywania problemów.
Robot mBot Ranger z trzema trybami transformacji to doskonała propozycja dla poszukiwaczy przygód! Przy okazji zdobywania nowych wrażeń dzieci będą miały także okazję poznać podstawy programowania, zarówno graficznego, jak i tekstowego, oraz przekonać się, jak w praktyce wygląda praca z urządzeniami elektronicznymi.
Młodzież w wieku późno nastoletnim posiada już wystarczające umiejętności, by zacząć pracować z bardziej zaawansowanymi robotami. W tej kategorii producenci również oferują wiele ciekawych propozycji.
Mindstorms to podobny do WeDo, lecz bardziej zaawansowany zestaw klocków Lego oraz elementów elektronicznych. Komplet umożliwia stworzenie aż siedemnastu niesamowitych robotów, które mogą być programowane i reagują na bodźce z otoczenia. Wszystkie komponenty w EV3 są wstecznie kompatybilne z poprzednimi edycjami Lego Mindstorms.
Robotyczny jeż do samodzielnego złożenia z pewnością zapewni świetną zabawę podczas budowania! Dodatkowo robot wyposażony jest w sensor dźwięku, który reaguje na komendy wydawane za pomocą określonej ilości klaśnięć.
Zaawansowany, w pełni programowalny robot humanoidalny, który stanowi znakomity wstęp do pierwszych ambitniejszych projektów. Urządzenie świetnie sprawdzi się podczas nauki programowania, a użyte w jego budowie rozwiązania mechaniczne pozwolą użytkownikowi zrozumieć działanie skomplikowanych konstrukcji, takich jak roboty kroczące.