Jesteś tutaj
Home > Rynek i biznes > Jak polepszyć komunikację w korporacji?

Jak polepszyć komunikację w korporacji?

W wielu korporacjach kwestia sprawnej komunikacji pomiędzy poszczególnymi działami czy pracownikami jest nierzadko pomijana, ewentualnie bagatelizowana. To ogromny błąd, ponieważ dobre współdziałanie bardzo często jest czynnikiem decydującym o szybkim rozwoju firmy. Poza tym motywuje pracowników do lepszego wykonywania obowiązków i buduje pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa. Jednym z prostych sposobów na poprawienie poziomu komunikacji wewnętrznej jest wysyłanie podwładnych na profesjonalne szkolenia z tego zakresu. Organizuje je m.in. firma: https://icomms.pl/.

Czasami wystarczy trochę wysiłku ze strony kierownictwa

Sprawna komunikacja w organizacji zależy w ogromnej mierze od nieustannego informowania pracowników o tym, co aktualnie dzieje się w firmie (wszelkie zmiany, sukcesy, porażki itp.). W przeciwnym razie podwładni z czasem zaczynają się czuć niedoceniani i rezygnują z wielu wartościowych pomysłów, które mogłyby bezpośrednio lub pośrednio przyczynić się do rozwoju przedsiębiorstwa na rynku. Ogromne znaczenie ma również regularne organizowanie spotkań twarzą w twarz z kierownictwem, bo pozwala to szybko rozwiązać mnóstwo problemów i uniknąć licznych nieporozumień.

W wielu firmach praktykuje się ponadto ograniczenie narzędzi oraz aplikacji internetowych do niezbędnego minimum – głównie w celu zminimalizowania niepotrzebnego chaosu i zapobiegania gubieniu informacji. Oprócz tego zaleca się urządzanie przynajmniej raz w tygodniu spotkań grupowych, podczas których każdy pracownik może wziąć czynny udział w dyskusji, przyczyniając się w ten sposób do wypracowania optymalnych dla przedsiębiorstwa rozwiązań. Oczywiście nie obejdzie się też bez uczestnictwa kadry kierowniczej i podwładnych w profesjonalnych szkoleniach organizowanych przez firmy zewnętrzne.

Dodaj komentarz

szesnaście + 14 =

Top