Leasing samochodu to popularne rozwiązanie skierowane dla przedsiębiorców. Dzięki niemu osoby prowadzące działalność gospodarczą mogą w wygodny sposób sfinansować zakup pojazdu służbowego dla siebie lub swojego pracownika. Duża konkurencja sprawia, że firmy leasingowe prześcigają się przedstawianiu klientom coraz lepszych i bardziej atrakcyjnych ofert.
Współczesna motoryzacja z każdym rokiem notuje dynamiczny postęp. Samochody oferowane klientom stają się coraz ładniejsze, wygodniejsze i bardziej oszczędne. Przedsiębiorcy korzystający z leasingu mogą wybierać z szerokiej gamy aut oferowanych przez różne koncerny samochodowe. W Polsce od lat dużą popularnością cieszą się auta niemieckie, francuskie i japońskie. W ostatnim czasie coraz chętniej wybierane są także południowokoreańskie marki. Na wyróżnienie zasługują także marki Audi, Skoda, czy Seat należące do koncernu Volkswagen. Przykładowo, jeśli kogoś interesuje osobowy Seat leasing pozwala sfinansować zakup Leona, Ibizy, Alhambry lub innego modelu pochodzącego ze słonecznej Hiszpanii. Wybór marki i modelu uzależniony jest wyłącznie od indywidualnych preferencji leasingobiorców.
W zależności od potrzeb długość umowy leasingowej może wynosić od dwóch do pięciu lat. Statystycznie najczęściej klienci decydują się na warianty pośrednie i podpisują umowy na trzy lub cztery lata. Do wyboru klienta jest również wysokość wkładu własnego, który może wynosić od 0% do 30% wartości pojazdu. Pierwsze rozwiązanie jest szczególnie korzystne dla początkujących przedsiębiorców, którzy dopiero rozwijają swoje firmy i nie mogą pozwolić sobie na inwestowanie dużych pieniędzy na zakup nowego samochodu. Firmy leasingowe oferują swym klientom także pakiety ubezpieczenia w atrakcyjnych cenach. Dzięki temu leasingobiorca nie musi samodzielnie porównywać ofert i szukać najlepszych rozwiązań. Polisy oferowane przez leasing są szczególnie atrakcyjne dla osób, które nie mają wypracowanych zniżek z tytułu bezszkodowej jazdy.
Firmy korzystające z leasingu, mogą zdecydować się na podpisanie umowy z niskim lub wysokim wykupem. W pierwszym przypadku przedsiębiorca przez czas trwania leasingu płaci wyższe raty, ale po jego zakończeniu może wykupić pojazd za symboliczną kwotę, stanowiącą często 1% jego rzeczywistej wartości. Rozwiązanie to jest korzystne dla firm, które zamierzają długo korzystać z zakupionego auta i nie chcą się go pozbywać po kilku latach użytkowania. Leasing z wysokim wykupem pozwala znacząco obniżyć wysokość miesięcznych rat. Jeśli jednak przedsiębiorca zdecyduje się zatrzymać auto, będzie musiał zapłacić kwotę wykupu odpowiadającą jego rzeczywistej wartości. Z takiej opcji chętnie korzystają początkujący przedsiębiorcy, a także klienci, którzy lubią często wymieniać samochody. Taki klient po zakończeniu umowy leasingowej nie wykupuje auta, tylko oddaje je i bierze w leasing kolejny, fabrycznie nowy model.