Współczesna reklama często przybiera formę plakatów o dużych rozmiarach, prezentowanych w przestrzeni publicznej. Jej aspekt wizualny jest trudny do przecenienia, a zastosowanie tego nośnika pozwala na stosunkowo tanią promocję nawet niewielkich firm.
Podstawową zaletą druku wielkoformatowego jest możliwość bardzo szybkiej realizacji każdego praktycznie projektu graficznego. Dobre studia, zajmujące się tą formą reklamy, takie jak np. pod adresem https://naklejka-reklama.pl/druk-wielkoformatowy/, wykonują zlecenia w krótkim czasie, zapewniając jednocześnie wysoką jakość, opartą na doświadczeniu oraz na zastosowaniu nowoczesnych technologii. W wielu wypadkach wykonany w tej technice szyld lub banner reklamowy jest najtańszym sposobem wyróżnienia oferty rynkowej niewielkiego przedsiębiorstwa – jest to bowiem reklama stosunkowo tania i łatwa do zastosowania. Jednocześnie umieszczenie takiej informacji w ruchliwym miejscu powoduje, że łatwo mogą się z nią zapoznać setki, jeśli nie tysiące, przechodniów lub kierowców. Nie należy więc dziwić się, że jej użycie jest w chwili obecnej powszechne, a przedsiębiorstwa, oferujące druk wielkoformatowy, nie mają problemów z pozyskiwaniem klientów.