Zawieszenia pojazdów mogą być bardzo różne, a głównym wyznacznikiem ich podziału są rozwiązania konstrukcyjne. Tym podstawowym jest rozróżnienie ich na tzw. zależne i niezależne. My skupimy się jednak na przykładzie podtypu, jakim jest zawieszenie gwintowe. Można je stosować właściwie we wszystkich samochodach, a jego zamontowanie może przynieść sporo korzyści. Co warto wiedzieć o takim zawieszeniu?
Każde zawieszenia gwintowane są montowane na przedniej, bądź tylnej osi. Zawsze składają się z czterech niezależnych kolumn resorująco-tłumiących. Są one zintegrowanymi elementami układu, co oznacza, że amortyzator ustawiony jest dokładnie w centrum sprężyny. Dodatkowo tuleja amortyzatora jest nagwintowana, a wewnątrz umieszczona jest duża drobnozwojna nakrętka, która stanowi klucz do działania zawieszenia. Umożliwia ona bowiem regulowanie wysokości samochodu, poprzez nakręcanie lub wykręcanie. Taka funkcjonalność pozwala czerpać wymierne korzyści. Przede wszystkim umożliwia poprawienie trakcji auta. Możemy chociażby obniżyć jego środek ciężkości, po to aby zwiększyć przyczepność, a tym samym bezpieczeństwo. Zdecydowanie łatwiej będzie wtedy pokonywać wszelkie zakręty, gdyż poprawie ulega sterowność. Jeżeli więc zależy nam na posiadaniu takiego zawieszenia to możemy być pewni, że będzie ono warte zachodu. Trzeba jednak pamiętać, że może mieć także swoje wady. Najpoważniejszą jest nieco mniejszy komfort jazdy, spowodowany utwardzeniem konstrukcji pojazdu.